Zou je ook hommels kunnen houden net als bijen?

Het gaat slecht met de bijenpopulatie. Zij zorgen dat gewassen bevrucht worden daarom zijn ze belangrijk. Maar zou je dan ook hommels kunnen houden net als een imker bijen houd? En waarom gebruiken ze dan geen hommels om de gewassen te bevruchten, want die doen hetzelfde werk alleen maken ze geen honing.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.5K

Het beste antwoord

hommels laten zich niet zo gemakkelijk 'houden' als bijen, maar toch worden ze wel gebruikt in kassen... vooral de aardhommel wordt tegenwoordig gekweekt voor bestuiving van onder andere tomaten, paprika, aubergine, meloen, aardbei, framboos en rode bes in kassen. Bij paprika moet de hommel wel worden bijgevoerd met suikerwater, omdat paprika geen nectar produceert. Een hommel neemt wel genoegen met stuifmeel als er geen nectar aanwezig is. Ook verlaat een hommel niet zo gauw de kasruimte, in tegenstelling tot bijen.

en kijk voor info hier maar eens...
http://www.ahw.me/indexhommel.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn mensen genoeg die hommels houden. Zo o.a. de link hieronder