Ezels zijn kuddedieren. Ze communiceren met elkaar door middel van geluiden. Het duidelijkste geluid dat een ezel maakt is het balken, dat over een afstand van enkele kilometers te horen is. Het balken geeft informatie over de status van het balkende dier en kan bovendien de samenhang van de groep handhaven. In het wild wordt het meest gebalkt door plaatselijk dominante hengsten.
De merries en veulens balken zelden, tenzij ze gescheiden zijn van hun groep of als de merries hengstig zijn. Als huisdier balken ze dikwijls, voornamelijk tijdens de voertijd en in antwoord op balken van andere ezels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dan balkt hij doet hij zijn bekje open en dan komt er een balkend geluid uit kijk maar

http://www.youtube.com/watch?v=ebhtW1tIXRY
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als jij en ik praten, zingen of schreeuwen.

Ze gebruiken hun stembanden en longen en produceren daarmee geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat gewoon op zijn harde schijf geprogrammeerd,net zo als een hond blaft, een poes miauwt en een paard hinnikt!