bijten blaffende honden echt niet?

ik vind het toch wel eng.
om er in de buurt te komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6K

Het beste antwoord

Tientallen jaren geleden had een collega een Duitse Herder aangeschaft.

Ik kwam op ziekenbezoek en belde aan op de galerijwoning op 3 hoog.

De deur ging open en hij stormde blaffend op mij af.
Springen van 3 hoog was geen optie, maar omdraaien wel.

Anders had ik een hogere stem gehad.
Dus ik werd stevig in mijn bil gebeten.

Ik denk dus dat het eerder om het spreekwoord gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

zolang ze blaffen kunnen ze niet bijten maar doe wel voorzichtig je weet t nooit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das een goeie :-)
Van alleen blaffen niet.Als ze gaan grommen wordt het een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een blaffende hond waarschuwt wel, maar je kan er gewoon langs lopen. Honden gaan grommen en leggen de oren in de nek als ze vals worden en dat is meer een teken dat ze zouden gaan bijten.

Het beste is toch nog altijd om goed naar het beest te kijken. Als je 'm niet vertrouwd gewoon een stukje omlopen. Maar daar moet wel bij gezegd worden dat honden echt niet vaakt bijten. Dat is meer het fabeltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet zeker dat de mijne zou gaan bijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het spreekwoord kan wel zoveel zeggen, ik zou het niet uitproberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik 12 was hadden wij een keeshond.
Deze lag in de winterdag binnen,net als je de achterdeur in kwam aan een ketting.
Iedere keer als er bezoek kwam begon hij enorm te blaffen,en de ketting stond strak.
Totdat op een gegeven moment een neef van mijn vader langskwam.
Deze zat in een rolstoel,en had hele korte en kromme beentjes.
Op een gegeven moment ging hij zo naar de hond toe,ondanks dat deze nog steeds blafte.
De hond bedaarde helemaal,en hij kon hem zo aaien.
Als de hond gebeten had,had hij geen kant op gekund.
Ik zeg altijd als een hond blaft dan ben je gewaarschuwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog tandafdrukken van een blaffende hond in mijn been staan, dus nee, onzin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja blaffende honden bijten ook. Ik heb dat jaren geleden in zelf aan den lijve ondervonden. Ik was toen heel erg verontwaardigd omdat mij ook verteld was dat blaffende honden niet beten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons is het zelfs een spreekwoord blaffende honden bijten niet...
Zou best wel kloppen.

http://www.tapu.nl/kk_400006.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ongeveer hetzelfde verhaal als: Als je een appel eet kan je niet slapen.

Als de appel op is kan je wel degelijk gaan slapen. Maar eten en slapen gaat niet samen.
Net zo gaan bij honden blaffen en bijten niet samen.
Maar wel na elkaar.

Daarom moet je slapende honden ook niet wakker maken, want dan gaan ze blaffen en willen ze je misschien bijten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt verschillendesoorten geblaf .
Een geblaf van een onzekere hond : die zal niet bijten
En je hebt geblaf van een hond die zeker is van zich zelf en ook zijn tanden laat zien .
En voor die hond kun je beter even oppassen en als de situatie zich voordoet dan zou ik de eigenaar van die hond even vragen of het veilig is ja of nee .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb echt wel blaffende honden zien bijten. Dit dan wel niet tegelijkertijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha zolang als ze blaffen bijten ze niet.
Als ze bijten moeten ze op het moment ophouden met blaffen.
Dat is ook de grap er van.
Dus ook al blaffen de honden pas er voor op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang ze blaffen, kunnen ze niet bijten! Maar pas op zodra je geen blaffen meer hoort, want dan kan die bek in jouw broek of ergens anders hangen. Je ziet het vaak ook aan de hond, is het dier alleen enthousiast of is het een waarschuwing ( kom niet dichterbij)!In elk geval niet naderen wanneer ze blaffen, komt zo`n hond dan naar je toe uit nieuwsgierigheid, laat dan even snuffelen maar steek niet je hand uit om te gaan aaien, want hij kan dit als bedreiging zien. Als het geen nieuwsgierigheid van de hond is wanneer hij nadert, dan zie je dat direct. De oren gaan naar achteren, hij verstart, de bovenlip trekt op...enfin, je ziet en voelt of de hond agressief is. Maak nooit de fout een hond recht aan te kijken, kijk langs hem heen en probeer de afstand tussen jou en de hond te vergroten, zodat hij zich niet meer direct bedreigd voelt.
amc
13 jaar geleden
Als een hond niet getraind is om te bijten, zal de hond een een rustig persoon niet bijten. Het wordt een probleem als je gaat vluchten en bang wordt. Makkelijk gezecht maar toch is het zo.

Ik ben niet bang voor honden en heb altijd de volle overtuiging dat ik boven een hond sta. Ik maak geen geluid en maak geen oog contact. Ik claim mijn eigen ruimte en hou zo de hond op afstand. Tot nu toe altijd gelukt.

Een hond aan een ketting is een heeeeeeeeel ander verhaal. De ketting zal zijn agressiviteit heel erg vergroten. Een hond aan een ketting vertrouw ik niet. Zodra hij los is dan wel weer.

Mijn voorbeeld is Cesar Millan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat een hond blaft, KAN hij eenvoudigweg niet bijten. Dus wees blij als hij blaft, dan wordt je zeker niet gebeten.
Het wil overigens niet zeggen dat diezelfde hond nooit bijt, alleen niet wanneer hij blaft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze vertonen drijggedrag. Als ze zouden bijten zouden ze dat meteen doen, maar wees maar voorzichtig hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, blaffende honden kunnen wel degelijk gaan bijten.
Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, maar het kan wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoeft niet waar te zijn, het ligt eraan wat voor een energie de hond op dat moment van jou aanvoelt, en ook van zijn verleden, als die is misbruikt zal die uit angst kunnen blaffen en misschien bijten. Een hond kan ook aggressief zijn.