Welk lichaamsdeel van de mens bestaat het meest uit water?

De mens bestaat uit veel water, maar welk lichaamsdeel bevat nu eigenlijk het meest water?

Als het mogelijk is misschien een top 5 van de lichaamsdelen die het meest uit water bestaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
(graag met percentages werken)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6.1K

Het beste antwoord

Water komt in iedere cel van je lichaam voor, dus het is moeilijk te zeggen welke cellen meer water bevatten. Lichaamsgewicht van een volwassene bestaat voor 60% uit water. Naarmate je ouder wordt, neemt dat af naar zo'n 50%.

Cellen bevatten ongeveer 30% van het water dat in ons lichaam voorkomt.
Tussen de cellen bevindt zich ook water, zo'n 25 %
En als transportmiddel in de bloedbaan en lymfeklieren komt ook water voor, ongeveer 5%

Zelf denk ik dat in de bloedvaten en lymfeklieren het meeste water zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de hersenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waterhoofd?
Het lichaam bestaat voor 70% uit water. Maar welk deel?
Nou ik denk een volle blaas. bijna 100% water!