Welke kamerplant levert de meeste zuurstof?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het raam openzetten geeft de meeste zuurstof, daar kan geen plant tegenop... Als de kamer klein is en het raam dicht dan verbruik je zuurstof en een plant, welke dat ook is, of meerdere planten, hoe veel dat er ook zijn, zal nooit het verbruik kunnen opheffen in de verste verte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snap ik, maar dat is niet de vraag.

Het beste antwoord

Na zeggen van het tuincentrum hebben wij de
SPATHIPHYLLUM plant aangekocht deze schijnt een hoop zuurstof te produceren. Eigenlijk is deze plant overal beschikbaar, makelijk in onderhoud en als je mazzel hebt en witte bloeiers krijgt nog erg decoratief ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelijk 50 bestellen bij ikea!
Kost maar 100 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist ja, de 'Lepelplant'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yeehaw! Bestellen die handel :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahhahahahahahahahahahahahaahaha
LACHEN!

Andere antwoorden (2)

Lepelplant (Spathiphyllum). Deze plant is namelijk uitgeroepen tot bureauplant van het jaar. Deze plant zorgt voor een zuivere en ‘pure’ lucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkooppraatje? Een andere manier om iets te promoten? Er staat nergens dat deze kamerplanten ook s'nachts zuurstof uit de lucht opnemen! Doet deze plant dat dan ook meer? Als we kijken naar bladoppervlakte van een plant, dan kan ik me indenken dat een plant met grote bladeren meer zuurstof produceert dan b.v. een cactus. En een plant van 2 m. hoog ook meer dan een plantje van 20cm. Dus om zomaar een soort plant als zodanig te promoten lijkt me volkomen onterecht.