Wat voor beest is dit? Het heeft dus 6 poten.

Toegevoegd na 54 seconden:
Externe link naar foto: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/552494_393897864000341_1034886688_n.jpg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Het beste antwoord

Het is een hooiwagen die door een ongelukje twee poten mist. Net als de hooiwagen in dit artikel:
http://www.bertpijs.nl/blog/archives/517-opilio-canestrinii
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een hooiwagen, Opilione.
Hooiwagens lijken wel wat op spinnen, maar zijn toch anders. De bekendste hooiwagens hebben erg lange poten, maar er zijn er ook met 'gewone' poten.
Net als bij sommige langpootmuggen kan een hooiwagen
die lange poten gemakkelijk laten vallen. Deze blijven dan nog een poosje bewegen en de hooiwagen hoopt ondertussen maar dat zijn vijand zich argeloos op die
bewegende poot concentreert, zodat hijzelf er vandoor kan gaan. Veel hagedissen passen dezelfde truc toe met hun staart. Een hooiwagen kan bijna alle poten kwijtraken: op drie benen kan hij nog lopen!
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord. Je ziet het ook duidelijk door gebrek aan segmenten dat het een hooiwagen is. Door de oorspronkelijk 8 poten is het wel een spinachtige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1!