Bestaan er wetenschappelijke bewijzen voor het verband tussen de penis-lengte en andere fysieke kenmerken?

Er wordt op internet altijd van alles beweerd, dat je aan iemands voeten/neus/wijsvinger/duim kan aflezen welke lengte penis een man heeft, waarbij ik me afvraag of daar nou echt een wetenschappelijk bewezen correlatie voor bestaat, of dat mensen maar wat bedacht hebben.

Bestaan er verbanden die volgens de wetenschap ondersteund worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben benieuwt^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die beweringen waren er al lang voor het internet bestond...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja...steunverband...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon vragen of je hem even mag zien :o) dan weet je het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@qwy: Nee, door 1 iemand te bekijken weet je helemaal níks over wetenschappelijke gemiddeldes.

Antwoorden (1)

Omdat je vraagt naar wetenschappelijke verbanden in de categorie biologie zou je dus eigenlijk moeten zoeken naar wetenschappelijke artikelen.

Wetenschappers schrijven wereldwijd in het Engels zodat zoveel mogelijk wetenschappers dit kunnen lezen.

Om wetenschappelijke artikelen te vinden gebruik je http://scholar.google.nl/

Als je zoekt naar "penile length correlation" dan krijg je ontzettend veel onderzoeken.

Er bestaat m.i. echter geen enkel verband waaruit zou blijken dat je aan iemands lengte van de neus, voeten, duim, wijsvinger e.d. kunt zien of een man een kleintje of een grote heeft.

Wel is wetenschappelijk bewezen dat alleen mannen zich hier druk om maken.