Hoeveel ML bloed gaat er in een erecte penis?

Hey hoi. Het is een hele gekke vraag, dat weet ik. Maar ik had het recent met iemand over het afnemen van bloed via je arm. En toen ik zei ik via de grap dat je ‘daar beneden’ genoeg bloed kan afnemen (‘hahaha’).

Nou vroeg ik mij af: Hoeveel ML bloed gaat er in een ‘gemiddelde’* Erecte penis?

*Gemiddelde penis is 15 x 3 cm? (L x Diameter)

5 jaar geleden
in: Biologie
7.3K
Antoni
5 jaar geleden
De lengte van een gemiddelde erecte penis is volgens de gegevens op deze website https://en.wikipedia.org/wiki/Erection 13,12 centimeter en de diameter 3,71 centimeter. Op de website staat alleen de gemiddelde omtrek (11,66 centimeter). De diameter is de omtrek gedeeld door π is 11,66/π is 3,71 centimeter.

Antwoorden (1)

In de penis is ongeveer 130 ml bloed nodig voor de erectie:
“The penis requires about 130 ml of blood to become stiff.”
http://www.mhfi.org/ronaldvirag.pdf pag. 2 punt 6.

Als bloeddonor sla je met die hoeveelheid per erectie nogal een mager figuur! En het zit in zwellichamen, dus wie zich door de fiscus nog niet voldoende uitgeknepen voelt zou hier nog een kans maken, maar verder is het dan een kwestie van op de toestromende nalevering wachten.
Dus het “geijkte” aftappunt in de elleboog “voldoet” eigenlijk wel zo goed (omdat daar het gewenste volume vrij vlot uit een dikke stromende ader getapt kan worden).