Waar ruikt ontbinding/dood naar?

Vaak wordt er gerefereerd naar een geur van ontbinding en een 'typische lijkenlucht.' Het schijnt dat je hem instinctief zou herkennen. Waarmee kun je de geur vergelijken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit ruikt, naar wat ik geroken heb iemand die na 7 dagen gevonden werd, niet echt op bedorven vlees of een dier wat al een tijdje dood is. Maar tig keer erger. En dan richting die groencontainer die weken in de zon gestaan heeft en de geur van bedorven water waar bloemen in gestaan hebben. En dan vermenigvuldigen met factor 100.

Zoals water uit een vissenkom die maanden niet is verschoond.

Ik vind het moeilijk om een omschrijving te geven. Het lijkt op niets wat ik ooit geroken heb. Zelfs een GFT bak die een paar weken niet is schoongemaakt ruikt nog niet zo. Ik weet alleen dat de geur nog een dag of twee achter op mijn huig lag. Ik hoop het niet nog een keer te hoeven ruiken.

Nou kijk. Is dat je koop de bief stuk. Of de spek lap. Of de gehak. Dus dat dan zeg maar de vlees. En dan dat je die legt naast de koelkast. Mag ook ergens ander, maar niet dr-in. En dan dat je wacht een week. Dan gaat ruiken, en dan ruik je het vieze stinken. Met wel dat geen kat heb of hond, dat-ie dan de vlees pikken.

Nou het is een geur die je nooit meer vergeet. Het is heel moeilijk te beschrijven. Ik weet uit ervaring dat de geur zelfs een tijd in je neus blijft zitten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100