Kan je fruitvliegjes elimineren met de stofzuiger?

Naast andere maatregelen die uiteraard genomen moeten worden, kan je fruitvliegjes ook opzuigen met de stofzuiger?

Eventueel de stofzuiger afsluiten met een plastic zak en deze een poos gesloten houden?

En misschien ook: hoelang leeft een fruitvliegje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
13.1K

Het beste antwoord

Ik heb goede ervaringen met de stofzuiger....hij 'woont' een tijdje in de keuken, en dan maar elke keer aan de gang ermee. (Ik heb trouwens niets met plastic zakken of nieuwe stofzuigerzakken gedaan : gewoon, met alleen de slang, hardnekkig iedere keer op jacht.) Na 14 dagen kon de stofzuiger dan weer 'uit beeld'....
Dit jaar had ik er gelukkig geen last van, maar voorgaande jaren wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geprobeerd en met veel succes !

Andere antwoorden (2)

Het helpt wel effe, maar beter kun je de bron (waar de eitjes en larven in zitten, het rotte fruit of wijn of frisdrank oid) weggooien ; dat gaat sneller.

Als je ze opzuigt, zullen ze weer wegvliegen, dus moet je de lang van de stofzuiger afsluiten. Een fruitvliegje leeft ongeveer een maand, waarvan 10 dagen voor de ontwikkeling tot volwassen dier, dus een volwassen fruitvliegje houdt het nog makkelijk drie weken uit. Beter bij de bron aanpakken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je kunt fruitvliegjes op zuigen, al is dit veel werk, je moet er ook een nieuwe zak in doen dan. Wat ik heb gedaan is een basilicum plant op m'n aanrecht gezet, en op de rand van de prullenbak een paar, binnen een week waren ze weg, en natuurlijk de keuken goed schoonmaken daarna. Zou het plantje ook een lange tijd laten staan(vooral als het warm is) want als je hem weghaalt zijn ze zo weer terug. Hoe lang ze leven weet ik eerlijk gezegd niet.