Jazeker!
Het meercellige organisme is iets minder dan een millimeter lang en leeft onder het sediment van de Middellandse Zee. Eerder werden al dergelijke organismen gevonden die beperkte tijd zonder zuurstof konden leven.

Dit meercellige organisme heeft zuurstof echter helemaal niet nodig, omdat het simpelweg geen zuurstof en suiker gebruikt om zijn cellen van energie te voorzien. Het diertje heeft namelijk organellen die lijken op hydrogenosomen. Hydrogenosomen produceren waterstof en adenosinetrifosfaat. De laatstgenoemde levert energie. Waarschijnlijk moet het nieuw ontdekte organisme het van zo’n energievoorziening hebben, omdat op grote diepte geen of weinig zuurstof voorkomt......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog geen jaar geleden hebben wetenschappers maar liefst 5600 nieuwe diersoorten ontdekt op de bodem van de Stille Oceaan. Al die tijd waren ze ervan overtuigd dat er geen leven mogelijk was, zo diep onder water, maar ze hebben zich dus vergist.
De bodem van de Grote Oceaan, ook wel Stille Oceaan of Pacific genoemd, is dus niet onleefbaar. Er leven koralen, anemonen, zeesterren, inktvissen en andere visachtigen.
Amadea
13 jaar geleden
Ja en vrij veel soorten.
Zelfs in de 15 KM diepe Marianentrog in de buurt van Australie en het verre oosten is verbazend veel zeer bijzonder leven aangetroffen.Het is beschamend dat we meer van andere planeten weten dan wat er in onze eigen diepzee leeft.
Is een kwestie van budget en prestige.

Toegevoegd na 5 minuten:
Leuk is dat beantwoorder een ook nog eens aangeeft dat en hoe het ATP aangeleverd wordt.
Dat is exact dezelfde energiebron waarop wij "lopen "ook mensen halen hun energie uit de omzetting van ATP in ADP
( adenosine trifosfaat wordt omgezet in adenosine difosfaat waarbij veel energie vrijkomt.)