Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (6)

Vroeger klopte dat wel min of meer. Tegenwoordig is Mei een uitzondering. De meeste volgels zijn in April al bezig. En ik heb het al eind maart gezien.
Zelf heb ik al een week of drie een nestje met koolmezen in mijn tuin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
April is tegenwoordig toch echt de eerste legmaand. Doorgaans hebben vogels meerdere nesten per jaar.
We hebben ooit holenduiven in de tuin gehad die in 1 jaar maar liefst vier nesten hebben grootgebracht.

Hier komt vogelliefhebber C4th weer met de website:
http://www.beleefdelente.nl
met hierin livebeelden uit de nesten van maar liefst 8 vogels: De torenvalk (gaat waarschijnlijk toch weer een holenduif worden), steenuil, ijsvogel, lepelaar, stern, slechtvalk, ooievaar en koolmees.
In alle nesten liggen al eieren (hoewel die van de Torenvalk waarschijnlijk niet meer gaan uitkomen, Pa torenvalk is verdwenen, ma torenvalk durft het alleen niet aan en het hok begin weer gekraakt te worden door een holenduif, die er ooit al eieren in had liggen, voordat de kauw hem hardhandig het hok uitjoeg, waarna de kauw weer verjaagd werd door de torenvalk... Goede tijden is er niets bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor aanhalen beleefdelente.nl Mooie website
volgens mij ging het gezegde verder:
...behalve de koekoek en de griet, want die leggen in de meimaand niet...

dus nee, niet alle vogels leggen een ei in mei...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dode vogels niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk!
Bij ons in de tuin wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ganzen kippen struisvogels.'

kippen en struisvogels meer omdat ze niet kunnen vliegen, en dus eerder te prooi kunnen vallen, daarom leggen kippen bvb het hele jaar eieren. zodat ze niet uitsterven omdat ze zwakker zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding