Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel zou je (uiteindelijk) afvallen door consequent 1 kg extra bij je te dragen?

Ik bedoel op lange termijn, er van uitgaand dat je je eetpatroon niet aanpast. In theorie zou je door meer gewicht mee te dragen iets meer energie gaan verbruiken; daardoor val je af, waardoor je weer langzaam minder energie verbruikt. Waar stabiliseert dit zich?

Dit is een gedachtenexperiment, niet een zoektocht naar een nieuwe methode om af te vallen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je aan je bewegingspatroon en eetpatroon niets veranderd hooguit (en waarschijnlijk uiteindelijk) 1 kilo, omdat ja dan weer precies hetzelfde gewicht meesjouwt als voor je de kilo extra meenam.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alhoewel ik me in alle antwoorden min of meer kan vinden, ligt deze het dichtst bij mijn eigen gevoel hier over.

Andere antwoorden (4)

Je valt er niet door af. Het beste bewijs voor deze stelling zijn de mensen die steeds dikker worden; door het extra gewicht wat ze meetorsen blijven ze niet op een bepaald gewicht hangen, ze gaan simpel minder bewegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal je conditie (klein) beetje verbeteren, maar of je daar van gaat afvallen is nog maar de vraag.

Als je calorie inname niet verhoogd, en je inspanninggraad gelijk blijft, zou je dan inderdaad wat moeten beginnen teren op de vetten en uiteindelijk afvallen. Maar dit zal met slechts 1kg extra en de andere voorwaarden erg gering zijn.

Veel sporters trainen nu al met extra gewichten, dit om de conditie te verbeteren en een voordeel te hebben bij het voeren van wedstrijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra je dat gewicht weer weggooit val je acuut 1kg af ! Het werkt dus perfekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk....
rose
13 jaar geleden
mwoah...
Theoretisch zou je iets aan vet kunnen verliezen doordat je iets meer conditie krijgt door het sjouwen - maar daardoor krijg je ook wat meer spierontwikkeling en word je zwaarder.
Waarschijnlijk zou het dus niets uitmaken, behalve voor je conditie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding