Was een 'underdog' een hondenras of verwijst het alleen naar het werk dat de hond moest verrichten?

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb het niet over de betekenis dat het nu heeft..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Nee een underdog is niet een bepaald ras. De term heeft te maken met hondengevechten, waarbij de zwakkere hond letterlijk onder de sterkere (de top dog) terecht komt. Vandaar ook het idee van sympathie hebben voor de underdog: als je op die hond gewed hebt, wil je graag dat hij alsnog wint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik vandaag in een kwis (Canvas Crack) hoor dat 'underdogs' zouden uitgestorven zijn.
Maar ik zette juist de televisie aan...zodoende had ik de clue niet ,vandaar de vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha. Tja, hondengevechten zijn tegenwoordig (gelukkig) illegaal, dus in die zin zijn er (in theorie) geen underdogs meer.