ik ben een jongen van 18 kan ik nog groeien al is het maar paar centimeters

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
41.1K

Antwoorden (9)

Met veel bier en veel zoutjes kun je nog vele centimeters groeien, al is het wel in de breedte...

Er gaan verhalen dat je flink kunt groeien door veel vlees te eten, ivm met groeihormonen die er mogelijk in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens groeien in tegenstelling tot meisjes nog door tot ongeveer hun 21e jaar. Je kunt theoretisch nog een paar cm. groeien.

Goed en gezond eten en een veel slaap zullen je daarbij helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje, maar je zult niet meer uit je kleren groeien. Ben zelf bijna 20, en ik ben vanaf m´n 17e nog 4 cm gegroeid. Mijn gewicht is ook al jaren gelijk gebleven.
Ben je nog niet tevreden met je lengte, of was je gewoon benieuwd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of je dit vraagt om dat je t gevoel hebt dat je te klein bent voor je leeftijd maar heel je uiterlijk verandert nog naar t mannelijke toe dus in da opzicht zul je dan ook anders overkomen.... Ga je anders wat opdrukken thuis en zo... Da krijg je wat meer body en zo en dat scheelt al n stuk... Verder zul je niet echt meer in de hoogte groeien ....miss een paar cm... Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige mensen groeien 19 en 21 jaar, maar als je meer vlees eet dan groeie wel een paar centimeters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal moeilijk worden omdat de groeischijven zich gaan sluiten rond je 18 jaar het kan voorkomen dat je voor dat de schijven sluiten je nog een groeispurt krijgt maar dat is niet zeker. laten we hopen dat de schijven nog niet gesloten zijn en dat je nog wat door groeit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij keuring voor militaire dienst, op 18 jaar, was ik 1 meter 80. Vier jaar later, bij aanvraag voor mijn eerste paspoort, was ik 1 meter 82. Die lengte heb ik daarna altijd gehouden, bij medische keuringen en zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus groei je nog een paar jaar door , de andere antwoorden geven dit correct weer.
GEBRUIK GEEN ALCOHOL, TABAK, DRUGS, leef gezond, strek je goed tijdens zitten en lopen, met oefeningen zoals optrekken kun je je rug rechten en een goede houding krijgen, dat scheelt al gauw weer een paar cm. Gebruik voldoende eiwitten , vit D en kalk, vermijd overgewicht , sport veel en blijf uit ruimtes met slechte lucht.
Klinkt heel basaal, misschien banaal, maar waarom worden die Friezen anders allemaal zo lang?
Het is niet alleen genetisch, mensen die hier komen wonen krijgen ook kinderen die goed op lengte komen.
Het naar school fietsen, geen flauwekul en goed eten/slapen, weinig feesten maar veel plezier maken (watersport) maken dat kinderen gezonde volwassenen worden met een goede lengte.
Dat zal voor jou dan wellicht niet anders zijn.
Vraag maar aan Doutzen Kroes!

Toegevoegd na 7 minuten:
Waarom ik dat zo stel, ik krijg pleegkinderen die na enige jaren boomlange , kerngezonde tieners worden die ook nog eens zeer knap zijn om te zien (karakter is ook prima)
Dat komt omdat op het platte land alhier geen drugs en verleidingen zijn als in steden, we geven de kinderen niets bijzonders, goede kost, verse groenten (eigen teelt), biologisch vlees, rauwkostsalades (home made),verse melk, weinig prik (cola), veel water
lekker ijs/yoghurt met verse vruchten en meer van dat soort dingen. GEEN ALCOHOL , rokerij of drugs.
Het betreft kinderen van verschillende origine maar steeds met hetzelfde resultaat, gezonde knappe en slimme,goede jongeren die me allemaal op mijn kale kop kijken.
Soms zijn dingen niet ingewikkelder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan zeker nog groeien , mijn zus had vorig jaar verkering gekregen met haar nieuwe vriendje. Die jongen was even groot als mijn zus (1.82) als ze met de rug tegenelkaar aangingen staan waren ze echt exact evenlang. Hij was klaar met zijn studie dus toen heb ik mijn zus en haar vriend lange tijd niet gezien vanwege die wereld reis die ze gingen doen. 2 weken geleden zag ik ze weer en hij is langer dan mijn zus geworden! Ik moest er om lachen want t was zeker wel 4 a 5 cm. Toen hij tegen de balk ging staan was hij 1.87. Ben zelf nu 17 en ben dit jaar 6 cm gegroeid. Ben nu 1.84 , je lengte kun je pas vasstellen als je 21 bent.