Indien er in een bepaalde vijver te veel salamanders komen( te weinig voedsel) dan vertrekt een groot deel van de salamanders de weide wereld in, zo maar op goed geluk, in juli, aug. en sept. zijn ze dan aan de wandel en kunnen een paar kilometer verder komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt eraan over welke soort salamander je het hebt. Landsalamanders kunnen natuurlijk kilometers van water nog voorkomen.
Heb je het over watersalamanders, dan zul je ze niet snel uit het water zien of ver daar vanaf.

Toegevoegd na 48 seconden:
Watersalamanders leven namelijk van het water, gaan ze daar ver van weg, dan kunnen ze al gauw niet meer leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zoveel verschillende soorten en de meeste die hier voorkomen gaan alleen het water in om te paren, de rest van het seizoen leven ze op het land. Je kan het al zien als je een terrarium/aquarium houdt met salamanders. Ze gaan pas het water in om te paren. Het uiterlijk van met name de mannetjes gaat dan veranderen en dan weet je hoe laat het is! Bij ons in de duinen leven ze ook volop en ver van de meertjes tref je ze aan.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist! +1