Klopt het , dat spinnen niet mensenschuw zijn?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik lees daar heel tegenstrijdige berichten over

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Een spin weet niet eens wat een mens is. Een spin maakt gewoon de volgende afweging: Alles was groter is als zijn romp en vrij beweegt, vanuit zijn positie, is een mogelijke bedreiging. En alles niet beweegt is gewoon een ondergrond waar die over kan lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in deze uitleg kan ik me helemaal vinden. plus dus!
anneliez
13 jaar geleden
je vergeet nog te zeggen dat als de ondergrond groot genoeg is, hij niet eens in de gaten heeft dat die beweegt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bedoelde ik met vrij beweegt vanuit zijn positie bekeken.
anneliez
13 jaar geleden
ok, we begrijpen elkaar ;)

Andere antwoorden (2)

In het algemeen kan je dat niet stellen, want het verschilt per soort spin. Net als de ene mens meer verlegen is dan de andere is dat bij spinnen ook zo. Een huisspin en een kruisspin zijn niet schuw, maar een vogelspin is dat wél.
Amadea
13 jaar geleden
De meeste spinnen in Nederland zullen niet zozeer schuw zijn maar ook niet gezellig bij je komen zitten: voor veel spinnen is de menselijke huid onprettig warm.
(Dat verhaal dat je 's nachts spinnen zou opeten is dus ook onzin.)
Als ze beweging waarnemen zullen misschien op de loop gaan, maar of dat schuwheid is? Lijkt me eerder gezond verstand ;-)