Kan een vlieg, neergemept (en bijvoorbeeld in rondjes op de vloer aan 't ronddraaien) ooit nog herstellen van haar verwondingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.2K

Antwoorden (5)

Geen idee. Ik weet wel dat als een vlieg halfdood is en nog wat met zijn pootjes beweegt, na een tijdje weer in orde is en weer rondvliegt. Echt bizar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het eerlijk gezegd niet... Zo'n vlieg is zo klein, lijkt me sterkt dat die ooit een verwonding oploopt door z'n eigen schuld. Denk niet dat hij het dan nodig heeft.
Maar aan de andere kant kon het wel al weefsel aanmaken toen het van een made naar een vlieg groeit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef een neergemepte vlieg eigenlijk geen kans om te herstellen want ik ga gelijk voor de kill.
Vaak is het gewoon een ontzettende klap waar ie even van moet bijkomen en bovendien hoeft ie daarna geen rekensom te doen maar gewoon verder irriteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ze platter geworden? Bloedt ze? Heeft de dokter beschadigingen aan haar organen vastgesteld? In zulke gevallen moet je haar uit haar lijden verlossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Een vlieg kan ook 'groggy' en gedesoriënteerd van de klap zijn, en na een tijdje weer bekomen. Ik heb ze als kind wel eens na een half uurtje weg zien vliegen uit de asbak nadat mijn vader ze gemept had en ze daarin gedaan had.