Blinde mensen hebben vaak een supergoed gehoor , en ik denk dat het voor deze mensen enorm (hard) aankomt . Dove mensen daartegen alleen het geflits en de trillingen die ze voelen , sterker dan de horende mensen . Maar zelf kunnen ze dit natuurlijk beter kenbaar maken !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Respectievelijk, schat ik in, geen bliksem zien en geen donder horen. Maar beiden zullen ze waarschijnlijk beter dan anderen de ozon ruiken en statische ladingen voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kun je het beste aan een blinde of dove persoon vragen, maar dan nog heb je maar 1 antwoord.
het is namelijk heel verschillend en persoonlijk
sommige blinde mensen kunnen nog wel licht en donker scheiden en zullen er dus ook wel iets van kunnen zien, wat vaak niet als prettig word ervaren omdat het even heel fel is.
en je hebt natuurlijk ook gewoon bange blinde of dove mensen voor het onweer en die zullen het ook weer anders ervaren...
iig blijft het vrijwel hetzelfde als iemand die wel kan zien
behalve dan dat een blinde niet de kans heeft om een prachtige foto te maken van de bliksem
nou is dat voor een ziende al moeilijk....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een blinde hoort de donder en een dove ziet het lichten. Beiden echter zullen de onder ook voelen, het trillen bij de slagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Arke;

Onweer is voor een blinde een ooverdovende en voor een dove een oogverblindende belevenis.

Toegevoegd na 36 seconden:
'ooverdovende' => 'oorverdovende'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor 'n dove is er geen donder te horen,
Voor een blinde is er geen bliksem te zien.

Ik denk dat iedereen wel het gedreun voelt, ook al zie of hoor je niets.