Als een hond zijn behoefte gedaan heeft.

waarom maakt hij dat op grappige wijze dicht met zand? dat heb ik in een paar landen gezien
rara?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

dat doen ze zodat de mensen die poep niet zien liggen en er in gaan staan
het heeft geen betekenis
zoals wij doortrekken veegt de hond t onder
katten dekken t ook in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

heeft met de luchtverspreiding en begraven te maken.
1. je moet het wel ruiken.
2. ik moet nog weten dat het van mij was.
3. dit plekje is van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij maakt hij dat niet dicht maar door het zand/poep dus geur te verspreiding geeft hij zijn territorium duidelijk af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden eten, drinken en moeten na een tijd ook weer zijn behoeftes doen.
Ze doen dit echter liever niet zomaar ergens, maar ze hebben daar bepaalde favoriete plekken voor.
Het plassen en poepen hebben belangrijke
bijbedoelingen, namelijk het achterlaten van geurvlaggen en zo hun territorium te markeren.

Honden hebben ook geurklieren aan de onderkant van de poten.
Zelfbewuste honden wroeten in de grond nadat ze hun geurvlag achtergelaten hebben.
Dit is een extra manier van markeren en het is het puntje op de i.