Heeft god de aarde geschapen?

Ik kreeg een folder, maar wat is er dan waar van die meneer Darwin?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Antwoorden (6)

eenvoudig te beantwoorden. Wat er waar is, is dat het zeker is dat Darwin bestaan heeft.... God is niet zeker dus daardoor twijfelachtig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tsja, dat is maar net wat je gelooft he... Ik geloof dat God zeker de aarde in 6 dagen heeft geschapen.. En tsja, dat kan niet bewezen worden door harde feiten, daarom heet het ook een geloof....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan in principe overal aan blijven twijfelen, maar met enige redelijkeheid kan deze vraag met nee worden beantwoord. Al het bewijs wijst er op dat de aarde ontstaan is door een samenklontering van 'ruimtepuin' wat rond de zon zwerfde zo'n 4.6 miljard jaar geleden (voor meer info, kijk op wikipedia).

Er is geen bewijs voor god, noch bewijs dat hij de aarde geschapen zou hebben. Net zomin dat er bewijs is dat de aarde gisteren door een gigantische pinguin is uitgepoept. Deze twee hypotheses zijn dus even waarschijnlijk, en minder waarschijnlijk dan de theorie van hierboven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het grappig is, dat ook voor de atheist eigenlijk het antwoord ja moet zijn.

Ik ben zelf Taoist en weet (geloof stellig ;) ) per definitie dat er geen 'god' bestaat.

Echter, om het juiste antwoord te geven, moeten we alle onderdelen van de vraag zowel religieus als wetenschappelijk bekijken (we zitten hier onder het kopje Wetenschap).

Wetenschappelijk gezien bestaat de wereld langer dan de in de geschriften genoemde tijd. Daarnaast moet het ontstaan van de geschriften onder de loep worden genomen: Deze zijn in een tijd geschreven dat er nog zeer weinig bekend was over de 'wetten van de natuur'. Om te zorgen dat daarnaast sociale structuren behouden werden, is het heel goed mogelijk dat een 'organisch' gegroeide hierarchie is door gegroeid en opgeschreven om voor later gebruik een leiddraad te zijn (historie). Als we dit aan elkaar koppelen en dan bekijken WIE en WANNEER de 'bijbel' is ontstaan (daarbij ook nog eens 'oude testament' met z'n verhalen uit de geschriften en het 'nieuwe testament' met kerkelijke 'brieven' verdeling te onthouden) komen we, niet vreemd, uit bij het ontstaan van de 'kerk'. Hierbij werd het Godsbeeld en de structuur dat was opgeschreven in de oudheid gebruikt om de sociale structuur in 'westerse' maatschappijen te gaan hergebruiken.

Nu terug naar de vraag heeft een 'god' de aarde geschapen: 'god' is een vertalingsslag en voortgekomen uit noodzaak tot controle. Het beantwoorden van tot dan toe onbeantwoordbare vragen. Dus voor een atheist, als je god met mysterie vervangt, is het antwoord 'ja'.
Als je gelovig bent, is het antwoord automatisch 'ja'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kreeg een folder, er stond in dat ik 5.000.000 euro gewonnen had, waar moet ik ze ophalen ??
Geloof niet alles wat je leest - lees niet alleen wat met je geloof overeenkomt.