Is er een video opname van brakende vliegen?

Zodra vliegen op eten belanden, moeten ze spijsverteringssappen vrijgeven om het vloeibaar te maken tot een voorverteerde, slurpbare soep die ze kunnen eten.

Om meer voedsel in hun maag te krijgen, proberen sommige vliegen de vloeistof te verminderen in wat ze al hebben gegeten. Ze spugen voedsel uit tot braakselbellen om het een beetje uit te drogen. Zodra wat water is verdampt , kunnen ze dit meer geconcentreerde voedsel binnenkrijgen.

erotisi
8 maanden geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Ja. Niet makkelijk te vinden, maar ze zijn er wel. De eerste die ik aantrof is https://www.facebook.com/SeekerMedia/videos/what-happens-when-a-fly-lands-on-your-food/10155967167488387/ vanaf 25 tot 32 seconden.
Amadea
8 maanden geleden