Van welk dier is dit?

Van welk dier is dit

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk een muis

Als ik het zo zie denk ik dat het een witte vleermuis is (of alleen 1 vleugel) http://www.google.nl/m/search?site=images&source=mog&hl=nl&gl=nl&client=safari&q=witte%20vleermuis#i=1

het lijkt erg veel op het heiligbeen van een vogel.

Op het 1e gezicht zou ik denken dat hij van een geit of een ree is. Volgens mij is hij te smal om van een schaap te zijn. Nu weet ik niet of je hem in NL of ergens anders hebt gevonden, want in dat geval zijn er nog veel meer opties. Weet je toevallig in wat voor soort omgeving hij is gevonden? (bos, weiland, bergen, moeras etc) Wanneer je de afmetingen er ook nog bij vermeld, moeten we een heel eind kunnen komen.

ik heb thuis redelijk veel botten (die ik zelf gevonden hheb) en dit is waarschijndelijk van een vogel. hoe groot is het precies?? en mensen dit is niet van een muis of vleermuis..

het is geen schedel maar het borstbeen van een vogel. deze is in verhouding erg groot omdat de spieren en pezen die er nodig zijn om te vliegen hieraan vastgehecht zitten, en de relatief grote longen moet beschermen. het is dus van belang dat het borstbeen breed, stevig is en een flinke omvang heeft. het lange deel wat je ziet zitten is het vorkbeen.

In ieder geval van een vogel en waarom dan niet gewoon van een kip.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100