Van welk dier is dit?

Van welk dier is dit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je er aan? Aan het strand gevonden of ergens anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Reusel tussen het plantsoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun je er afmetingen bijzetten?

Antwoorden (7)

Ik denk een muis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het zo zie denk ik dat het een witte vleermuis is (of alleen 1 vleugel)
http://www.google.nl/m/search?site=images&source=mog&hl=nl&gl=nl&client=safari&q=witte%20vleermuis#i=1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt erg veel op het heiligbeen van een vogel.
Rieneke1
12 jaar geleden
Op het 1e gezicht zou ik denken dat hij van een geit of een ree is. Volgens mij is hij te smal om van een schaap te zijn.
Nu weet ik niet of je hem in NL of ergens anders hebt gevonden, want in dat geval zijn er nog veel meer opties.
Weet je toevallig in wat voor soort omgeving hij is gevonden? (bos, weiland, bergen, moeras etc)
Wanneer je de afmetingen er ook nog bij vermeld, moeten we een heel eind kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb thuis redelijk veel botten (die ik zelf gevonden hheb) en dit is waarschijndelijk van een vogel. hoe groot is het precies??

en mensen dit is niet van een muis of vleermuis..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is geen schedel maar het borstbeen van een vogel. deze is in verhouding erg groot omdat de spieren en pezen die er nodig zijn om te vliegen hieraan vastgehecht zitten, en de relatief grote longen moet beschermen.

het is dus van belang dat het borstbeen breed, stevig is en een flinke omvang heeft.

het lange deel wat je ziet zitten is het vorkbeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval van een vogel en waarom dan niet gewoon van een kip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk meer aan een eend eigenlijk, omdat het zo breed is. misschien zitten er wel eenden in de buurt van de vindplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, zou allemaal goed kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was 't +je vergeten, bij deze :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, op naar de 26.000 ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA,
GO Ed, GO Ed, GO Ed!! :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, weet je dat ik vaak minnetjes krijg van mensen die me die punten niet gunnen, het is hier soms net de echte maatschappij!!!! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
t valt ook niet mee om iemand het licht in zijn ogen niet te gunnen voor sommigen.
die heb je in de maatschappij idd ook ja (helaas) een min krijgen vind ik nooit een ramp, maar vind het altijd een beetje kinderachtig als ze er niet neerzetten waaróm ze een min geven.
tja, over MIN gesproken...
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb heel vroeger al een min gehad!!!
Als baby in de oorlog, want melk was er toen niet meer, ik weet er alleen niets meer van ( toch jammer) :-))))