In welke sterk water is het beste om een menselijk orgaan beter te bewaren?

Alcahol 70% Ethylalchol 99% of in Formaldehyde 37% ? Moet je ook water erbij mengen?

8 maanden geleden
in: Biologie
2K
SimonV
8 maanden geleden
Alcohol (70% Ethanol) is het meestal niet de beste keuze voor het conserveren van hele organen voor transplantatie. Alcohol kan het weefsel uitdrogen en leiden tot aanzienlijke celbeschadiging. Formaldehyde (37% formaline) is niet geschikt voor langdurige bewaring van organen voor transplantatiedoeleinden, omdat het bekend staat om zijn schadelijke effecten op levende cellen en weefsels. Het kan ook giftig zijn en gezondheidsrisico's met zich meebrengen.
SweetEna
8 maanden geleden
Weet je dan wat is het beste?
En het is meer om het langdurig te bewaren, net als ze doen met foetus
SimonV
8 maanden geleden
Hier staat wat info:
https://www.mickeyalicekwapis.com/blog/2015/9/10/wet-specimens-a-general-guide
tinus1969
8 maanden geleden
Heb je een specifiek orgaan op het oog? Iha mag je niet je eigen organen bewaren.
SweetEna
8 maanden geleden
Waarom mag je eigen orgaan niet bewaren het is van jou toch?
tinus1969
8 maanden geleden
Vziw moet het wegens gezondheidsrisico’s als ziekenhuisafval worden afgevoerd.
tinus1969
8 maanden geleden
Welk orgaan gaat het om, als ik vragen mag? En waarom moet het er uit?
Thecis
8 maanden geleden
@SweetEna
Gebruikers vragen vaak door om er achter te komen wat iemand daadwerkelijk wil. Daarom zijn er andere gebruikers die jou vragen stellen.
Hier een algemene link naar sterk water. Door te experimenteren kom je er achter welke voor jou het meeste geschikt is. Succes! https://nl.wikipedia.org/wiki/Sterkwater

Geef als eerste antwoord