Hoe groot zou een mens zijn in verhouding tot een fruitvliegje?

Stel dat ik een mens moet maken welke in verhouding dezelfde grootte heeft als een mens tot een fruitvliegje hoe groot en zwaar zou die mens zijn?
Maw hoe ervaart als het ware een vlieg een mens?

erotisi
11 maanden geleden
in: Biologie
1.6K
LeonardN
11 maanden geleden
Even simpel, puur in lengte (en niet in volume). Fruitvlieg: 3 mm
Mens: 1,65m (1650 mm) 1650mm / 3mm = 550
550 x1,65 m = 907 m
Thecis
11 maanden geleden
Gewicht:
Gemiddeld gewicht fruitvlieg is 200 ug.
Gemiddeld gewicht mens ca 70 kg 70000 gram / 0.0002 gram = 350 miljoen.
70 kg * 350 miljoen = 24.5 miljard kilo. = 24.5 miljoen ton, ca 49x zwaarder dan het hoogste gebouw, de Bujr Khalifa (vergelijkbaar in hoogte, maar die Bujr wordt heel slank naar boven). Dat fruitvliegje ziet dus een waanzinnig groot gebouw. Met dito gewicht.

Geef als eerste antwoord