Waar zorgt de zwaartekracht voor bij een pivot turn?

een jaar geleden
in: Biologie
1.4K
Antoni
een jaar geleden
@Hamza, zorgt de zwaartekracht bij een pivot turn dan voor iets anders dan bij andere (dans)bewegingen, vermoed je? De zwaartekracht zorgt er in het algemeen voor dat je niet gaat zweven, dus makkelijk(er) kan (blijven) bewegen. Bij de pivot turn is dat niet anders, lijkt mij.

Antwoorden (1)

Zwaartekracht zorgt voor niets bij een pivot turn. Het is een beweging die vanuit je heupen en schouders komt. Of anders gezegd, je draait je massamiddelpunt. De zwaartekracht heeft hier niets mee te maken (behalve dan dat het je op de grond houdt, netbzoals wanneer je loopt, zit e.d.).
een jaar geleden