Schaamhaar heeft niet alleen tot doel een geur vast te houden. Vooral onder de oksels en bij de bilspleet voorkomen haren huidirritatie. Het is als het ware een rollager, die direct contact voorkomt bij veel en intensief bewegen en schurende lichaamsdelen.
Het stugge haar in de schaamstreek versoepelt en stimuleert het bedrijven van de liefde. Borsthaar bij een zwoegende man houdt veel kleine zweetdruppeltjes vast en dat werkt verkoelend. In rust houdt het juist de warmte vast.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

We zitten wel in het haar....
Omdat we anders de bikinilijn niet kunnen doen.

Verder is het een restant van ons aap zijn waar het de functie had de geur vast te houden om een partner te verleiden. ( Feromonen).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De voorouders van de huidige mens, homo ergaster en/of homo erectus, waren door hun evolutionaire oorsprong als aapachtig wezen, van top tot teen behaard. Zo kon de mens zijn lichaamswarmte beter vast houden. In de evolutie verloor de mens echter het merendeel van de lichaamsbeharing. De vraag blijft dan, waarom is het schaamhaar niet verdwenen? Het antwoord kan samenhangen met de geur. Deze speelt een belangrijke rol bij seksuele aantrekking tussen mensen, net zoals bij andere dieren. Vandaag de dag reageren mensen daar volledig onbewust op via hun vomeronasaal reukorgaan, dit is een piepklein en oeroud extra reukorgaan. De haren onder de oksels, tussen de billen en rond de geslachtsdelen kunnen geuren vasthouden en verspreiden. Een andere reden is dat schaamhaar een aanwijzing voor seksuele rijpheid is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat scheren zowel mannen en vrouwen toch massaal af tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mannen gaan dat toch niet scheren, beetje bijwerken ok, maar scheren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kale poes met appelmoes?
Dus als je het afscheert houd je minder feromonen vast?
Waardoor het andere geslacht dus minder verleiding bij je voelt? Terwijl de meeste het juist mooier vinden als het geschoren is...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Schaamhaar houdt ook bacteriën weg bij je genitaliën. Je schaamhaar wegscheren uit hygiënische overwegingen is dus ook best onzinnig.