Komen walrussen uit rusland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, virussen wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen; die komen uit wallonie.

Het beste antwoord

Nee, de oorspronkelijke benaming voor deze dieren was walross. Het betekende een roestkleurige (rode) walvis. Dit om 'm te onderscheiden van de geel-bruine walvis. Sinds 1655 wordt de term walrus in het Nederlands gebruikt.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ook al komt er 'Rus' in voor, ze komen niet uit Rusland ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee

Uit Liverpool

Toegevoegd na 5 minuten:
en de eggman uit Newcastle
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de site is heel slecht vertaald, maar je wordt er vast wel wijzer van
13 jaar geleden
volgens mijn encyclopedie bestaat er maar een walrussoort, onderverdeeld in drie ondersoorten; de atlantische walrus, de pacifische walrus, en de siberische walrus.
aangenomen wordt dat de primitieve voorouders van de walrus zijn ontstaan in het noorden van de grote oceaan, en pas later de atlantische oceaan bereikten
het vroegst bekende fossiel is 15 miljoen jaar oud, en gevonden in virginia in de vs.
Rieneke1
13 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Walrus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, pruts toch,hoe kom je erbij. Maar goed gevonden.