Zit er bloed in vogelpootjes?

Beetje rare vraag, maar mijn dochter vroeg dat vanmiddag. Haar juf wist het ook niet. Weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

uiteraars zit er bloed in vogelpootjes omdat dit ook uit verschillende weefsels bestaat wat van bloed voorzien moet worden willen de pootjes niet afsterven en eraf vallen.

(beetje rare vogel die juf dat ze dit niet weet) ;-)

Toegevoegd na 7 minuten:
uiteraars is uiteraard.... uiteraard ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit er aars. Over de juf gesproken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oops, nou zeg ;-) als het maar geen schijtlijsterje is dan....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=eRgkVNAZ9M0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha dat zong mijn vader vroeger! heel iets andere tekst, zonder dit dialect, maar op zijn rotterdams #huhum# mijn kinderen kennen het liedje ook.... ;-)