waaardoor zijn nuce-inezuren dna en rna zuur?

uit de lange namen D(esoxyR((ibo)Nucleic Acid en zelfs de zeer uitgebreide structuurformules
Kan ik niet zien dat dit zuren zijn. Hoe is dit ontdekt ?

een jaar geleden
in: Biologie
1.5K

Antwoorden (1)

Nucleïnezuren zijn ketens van nucleotiden, elk bestaande uit een fosfaatgroep, een ribosegroep en een pyrimidine- of purine-base. Hoewel iedere nucleotide een basische groep bevat, is de bijdrage van de zure fosfaatgroepen groter, zodat DNA toch een zuur genoemd kan worden.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Desoxyribonucle%C3%AFnezuur#:~:text=Nucle%C3%AFnezuren%20zijn%20ketens%20van%20nucleotiden,een%20zuur%20genoemd%20kan%20worden.
een jaar geleden