Waarom geeft alcohol zo'n goed gevoel?

Ik las ergens "Door alcohol worden de hersenen in feite ‘verdoofd’. Remmingen vallen weg en het geheugen en de concentratie verminderen". Waarom kan het me dan zo'n gelukzalig gevoel geven? Heb ik dan remmingen of ben ik overgeconcentreerd?

Wat doet het chemisch gezien met je hersenen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.1K

Het beste antwoord

Alcohol geeft een goed gevoel omdat het signalen versterkt. Voel je je goed, zul je beter voelen. Voel je je rot ga je je nog rotter voelen. Ben je agressief aangelegd wordt je agressiever.

Chemisch gezien heeft alcohol een verdovende werking op het centrale zenuwstelsel. Alcohol lost op in het membraan van de zenuwcel en verstoort de normale
chemische reacties in deze cel.

Bij langdurig en veelvuldig gebruik kun je dus allerlei ziekten krijgen.

Bij een matig gebruik geef je de cellen de kans weer terug te herstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Remmingen staan in de weg van een gelukzaligniveau. Schaamte is een belemmering van de vrijheid van je geest en derhalve geluksbelemmerend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het verdoofd, verdoofd de pijn, ontspant en verlaagt de remmingen, dus dat lucht op...

De persoon kan zich minder manifesteren, waarom heeft iemand die veel gedronken heeft meestal weinig verwondingen bij een ongeval? omdat hij ontspannen is en meegeeft... daarom...

Toegevoegd op 24-04-2009 17:28:09
en er is heel snel gewenning, dus verslaving...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je nuchter tegen het mooiste meisje van de klas durft te praten, maar met alcohol op gaat dat vaker net iets makkelijker.

Als je geen alcohol nodig hebt, heb je dus die remming in mindere mate
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van die remming heb ik geen last. Ik ben met haar getrouwd. Alhoewel... ik had wel alcohol op toen ik haar voor het eerst ontmoette...misschien moet ik het wat vaker drinken :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is natuurlijk ook heel erg persoonsgebonden. Voor sommigen haalt alcohol een soort onzichtbare drempel weg, voor anderen verschijnt die juist.
Omdat je door het effect losser word en daardoor ga je gezelliger met mensen om
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op het moment ben ik helemaal alleen thuis in de tuin bezig. Geen mens te zien!
Omdat het lekker is?