Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor vogel zou dit kunnen zijn?

Deze vogels zag ik in Zuid-Frankrijk in de buurt van Montpellier, maar ik zag ze eerder ook in Sardinië en in Griekenland. Je ziet ze in kleine groepen (4 á 5) in droge, grasachtige en stille biotopen. Ze zitten vaak op telefoondraden. Maar ze zijn moeilijk te benaderen, vandaar dat de foto niet erg scherp is na het uitvergroten.
Daarom hier de beschrijving, want met een verrekijker waren ze beter te onderscheiden:
De grootte is ongeveer van een merel, maar dan met een snavel zoals een ijsvogel. De keel heeft een helgele bef en er lijkt wat blauw te zien tijdens de vlucht en de rug leek goudglanzend.
Is er een vogelkenner onder de goede vragers die het goede antwoord weet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
422

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoi ik zag de foto en het is een bijeneter Jammer dat je er geen betere foto van hebt want het zijn prachtige vogels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat is een bijeneter

http://www.google.com/search?q=bijeneter&hl=en&safe=off&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=mT4GTqTDHcaOswb1ncy3DA&ved=0CDMQsAQ&biw=2000&bih=851
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding