Hoe komt kraakbeen aan zijn naam?

Heeft dat daadwerkelijk iets te maken met "kraken" als in geluid of iets breken/kraken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
4.4K

Antwoorden (3)

Van het werkwoord kraken. Je uitrekken tot de gewrichten kraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, het krakende geluid bij het bewegen van de gewrichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kraak been zit in je oor het heeft dus iets met geluid te maken volgensmij heeft het iets te maken met als je iets hoor kraken

Toegevoegd op 29-04-2009 20:35:55
het is iets met kraken van gevrichten