Wie zijn van naaktslakken de natuurlijke vijanden?

Ik zie de laatste tijd zoveel naaktslakken. Ik word er helemaal gek van! Ze zitten niet alleen in mijn tuin, maar ook op openbare wegen en straten. Overal wel eigenlijk. Wie zijn de natuurlijke vijanden van deze insecten? Wellicht dat zij in ieder geval kunnen helpen met het bestrijden in mijn tuin.

2 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Z512099
2 jaar geleden
Slakken zijn weekdieren, geen insecten…in je tuin kun je eventueel loopeenden introduceren: https://www.startpagina.nl/v/dieren/huisdieren/vraag/528483/eten-loop-eenden-slakken-naaktslakken/

Het beste antwoord

Egels, vogels en spitsmuizen eten graag slakken. Je lokt deze natuurlijke vijanden van slakken naar je tuin door ze een schuilplaats te bieden onder struiken of stapels takken. Ook padden en kikkers vinden een slak een lekker maaltje.
fremar