Kan je sterk water uit een orgaan verwijderen of laten verwijderen?

Bij de bevalling hebben ze de placenta in sterk water bewaard omdat er geen plek was in de vriezer.
Nu is het 1 blok geworden en ben benieuwd of dit naar de originele staat terug kan.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Antwoorden (1)

Sterk water is een geconcentreerde oplossing van metaldehyde (ook wel formol, formaline of methanal genoemd). Deze oplossing reageert met de eiwitten uit het weefsel en zorgen ervoor, dat het niet kan bederven. Het resultaat is een rubberachtige substantie, die geweldig stinkt door de formol. De kan wel het formalinegas uit het orgaan laten verdampen, maar de structuur van de oorspronkelijke weefsels kan je niet meer terug krijgen. De originele staat komt dus in geen geval meer terug. Zou je echter de placenta helemaal laten uitdampen dan zal het weer gevoelig worden voor bederf.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het gaat om de aderen en de navelstreng,deze zijn nu inderdaad een soort verkleefd.
Ik wilde er dit mee gaan doen :https://www.linda.nl/nieuws/interview/placenta-kunst-levensboom-jan-ursula-moederkoek/
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoe zit dat met verdampen en wat bereik je hiermee?