Jong leven; vertederend.

Hoe komt het dat we pasgeboren leven zo lief en vertederend vinden? Bijna iedereen vindt zoiets onschuldigs van mens of dier wel leuk om te zien. Hoe kan dit precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja? Babymensen zijn lelijk schreeuwen en huilen niks vertederends dus.

Het beste antwoord

Alles wat zo klein is heeft de zorg nodig van een grotere, dat roept vertederende gevoelens op, het weerloze van dat kleine hulpbehoevende mens of dier ontroerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

tja, dat zit ingebouwd in onze genen. En dat heeft elk dier, de aanblik van de kleintjes roept een zorgplicht in ons op, en het hulpeloze van het jonge leven is een van de belangrijkste triggers hierin.
13 jaar geleden
Omdat alle pasgeboren leven gewoon onschuldig is.
Mens of dier het is iets nieuws.
Het is al fascinerend hoe zoiets kan ontstaan.
En of het nu blank of zwart is,geloofd of niet geloofd het is onschuldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n klein, pril en doorgaans weerloos nieuw wezentje, roept bij mens en dier bepaalde gevoelens van zorgplicht op.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een nieuw leven nog zonder schaamte, vooroordelen etc op de wereld komt. Ze zijn afhankelijk van de zorg die aan hun wordt gegeven en ze leren wat er geleerd wordt. Kinderen moet je open en onbevangen laten helaas is dat niet altijd mogelijk in deze maatschappij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een evolutionair mechanisme waardoor soorten goed voor hun jongen zorgen. Dit is in 1949 aangetoond. Infantiele kenmerken (kenmerken van een baby) sporen ons aan de baby te vertroetelen. Dit is zodat onze jongen overleven.