Is er een wondermiddel om veroudering tegen te gaan?

Sommige mensen lijken het in hun genen te hebben dat ze ouder worden qua jaren maar er erg jong uit zien (zonder botox etc.) en zonder veel te sporten of te dieeten. Maar is er ooit onderzocht wat hen natuurlijkerwijs jong houdt en is er een stof hiervoor verantwoordelijk? Is er vervolgens een middel om verjongingsproces gaande te houde off om het ouderdomsproces te vertragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

MGH als Anti-Verouderingsmiddel
Menselijk Groeihormoon (MHG) wordt een wondermiddel tegen ouder worden genoemd -- het wordt in brede kringen in alternatieve klinieken voor de ouderen gebruikt als een middel voor verjonging. Menselijk groeihormoon is een effectief anti-verouderingsmiddel door zijn vermogen om de hormoonniveau's van een volwassene terug te brengen op het peil van hun jeugd.

MGH is een natuurlijke substantie die het meest door de hypofyse wordt afgescheiden tijdens de kinderjaren. Hoe hoger het MGH niveau in iemand's lichaam is, hoe meer IGF-1 het lichaam produceert. IGF-1 is zowel verantwoordelijk voor het genezen van beschadigde cellen als het ontwikkelen van nieuwe cellen.

Met het ouder worden neemt de hoeveelheid menselijk groeihormoon die het lichaam produceert af. Dit betekent dat het lichaam minder goed in staat is om beschadigde cellen te repareren. Het ouder worden wordt veroorzaakt door celbeschadiging.

Door het nemen van menselijk groeihormoon kunt u uw lichaam dwingen om de beschadigde cellen te repareren die de oorzaak zijn van het ouder worden. Enkele van de meest opvallende gebieden van het ouder worden die omgekeerd kunnen worden met MGH worden hieronder beschreven:

Huidbeschadiging:
De zon, UV straling en sigarettenrook zijn allemaal schadelijk voor huidcellen. Helaas zijn veel van deze omgevingselementen onvermijdelijk. Menselijk groeihormoon draagt ertoe bij om deze beschadigde cellen te repareren. Het resultaat is een gladdere, minder gerimpelde huid.

Lees meer hierover op deze site:

http://www.groeihormoon.com/anti-aging.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Vraag het eens aan Patricia Paay en Moniek van de Ven

zij lijken wel 15 jaar jonger en staan nr 1 en 2 in de lijst met uiterlijk jonger

Geen bron van gelezen in de Metro laatst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Frankrijk hebben ze ooit een radicale machine tegen veroudering ontworpen: De Guillotine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, maar het is nog niet wetenschappelijk onderzocht.

Maar minder zorgen maken,
minder angstig zijn,
luchtig in het leven staan,
je jong voelen,
je jeugdig voelen,

Allemaal mentale vaardigheden welke natuurlijk niet in een pilletje te verkrijgen is. Je lichaam volgt je geest.

Kijk maar eens goed naar die ouderen die jong zijn.

Dus niet:
Je oud voelen,
Jezelf er oud uitzien en dit compenseren met allerlei zalfjes en pilletjes,
Bang zijn om er oud uit te zien,
Bang zijn dat je lichaam niet meer mee wilt,
Overal een probleem in ziet,
Overal bang voor zijn: crisis, je baan, je gezin, PVV, enz.

Kijk maar eens goed naar die jongeren die oud zijn en de ouderen die stokoud zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste wondermiddel waar ik van weet: blootstelling aan rechtstreeks zonlicht minimaliseren door niet te liggen bakken, midden op de dag in de schaduw te blijven, en altijd zonnebrandmiddel te gebruiken.

We hebben iedere dag daglicht nodig, maar direct zonlicht is één van de grootste verouderende factoren voor de huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja er is een wondermiddel. Laat je invriezen en na 20 jaar weer ontdooien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer mensen iets vreselijks meemaken, verlies dierbaren, baan, partner, bezittingen door brand bv .. zie je dikwijls dat zij in korte tijd heel sterk verouderen.
Dit betekent dat verouderen niet alleen een fysieke oorzaak heeft.
Ik denk dat het samengaat. Wie gezond leeft en eet, en daarnaast ook nog weinig getroffen wordt door ' groot leed' heeft de meeste kans om redelijk vitaal oud te worden.
Maar daar zijn geen wondermiddelen bij. Niemand kan het lot bezweren en hoe gezond je ook leeft, als zich ergens een kankergezwel aandient dat geen verband houdt met roken of ander ongezond gedrag, ben je gewoon de klos: heel plat gezegd.
Echte wondermiddelen vind je alleen bij de plastische chirurgen en hun aanverwanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet oud wilt worden moet je je jong op laten knopen! Grapje. Als het wondermiddel er al zou zijn dan had je dat absoluut geweten. De halve wereld zou er dan gebruik van willen maken.