ik raad jou de buteyko ademhaling aan.
google er maar eens naar.
het is niet alleen goed voor je ademhaling het is enorm gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wanhopig naar paarlen gaat duiken, leer je het vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oefenen, veel oefenen.
jc54
13 jaar geleden
Door lang te oefenen : maar ga eerst ongeveer 5 min
wel voor elke poging langzaam maar heel diep inademen en dan weer langzaam weer uitademen . en goed concentreren . dan vul je de longen met zuivere zuurstof .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Je kan jezelf trainen om je adem langer in te houden door te ventileren! Net voor je het water in gaat, probeer je zoveel mogelijk CO2 uit je lichaam te krijgen door een paar keer extra goed uit te ademen. En dan... kopje onder!

En hoe zit dat dan?
Als we onze adem inhouden gaan we O2 verbruiken en CO2 produceren. Deze CO2 is verantwoordelijk voor de ademhalingsprikkel: het geeft een sein aan ons lichaam, een voelbaar signaal dat we terug moeten inademen. Vandaar dat we na zo'n 30 seconden adem inhouden al willen stoppen.

Maar je kan jezelf erop trainen om die ademhalingsprikkel, dat signaal dat we krijgen, uit te stellen. Door te ventileren ga je proberen om zoveel mogelijk van die CO2 uit je lichaam te krijgen. Het zuurstofgehalte in het bloed zal maar lichtjes stijgen, terwijl het koolstofdioxidegehalte sterk zal dalen. Het signaal dat ons normaal gezien dwingt om te ademen wordt zo uitgesteld.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yoga is een van de beste manieren om dit te oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lang en veel onder water zwemmen en flink oefenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oefenen, let er wel op dat je bij het inademen je buik uitzet en niet verkeerd ademt ik zie vaak mensen in het zwembad de adem inhouden en dan trekken ze hun buik in en zo hou je het niet lang vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trainen trainen en nog eens trainen.