Waarom kun je oververhit raken van water van bv. 34 graden?

Je lichaams temp is nog warmer 37 graden.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Biologie
1.9K

Antwoorden (1)

Om je lichaam op 37 graden te houden, moet het soms afkoelen en soms opwarmen. Om te kunnen afkoelen moet de omgeving van het lichaam een heel stuk koeler zijn dan het lichaam. 34 graden als temperatuur voor de omgeving kan dan te hoog zijn.
Antoni
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
+ Er zijn buitenbaden met water van 34 graden waar je het prima uithoudt (als de buitentemperatuur bijvoorbeeld onder de tien graden is).
Als de buitentemperatuur echter ook hoog is, kun je je eigen warmte niet meer kwijtraken en raak je oververhit.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@SimonV Bij de welness? Ik had het echter over een normaal buitenbad.