Helpen vlees etende planten tegen muggen?

als ik nou eens wat vlees etende planten op mijn slaapkamer zet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.5K

Het beste antwoord

Vleesetende planten, of eigenlijk insectenetende planten, eten voornamelijk vliegen omdat de vliegen op de geur af komen die deze planten verspreiden.
Steekmuggen houden van een mensengeur, dus je begrijpt hieruit dus wel, het helpt niets!

Toegevoegd na 5 minuten:
Vleesetende planten sterven in huis meestal een langzame dood, de meeste soorten houden het hooguit een half jaartje uit. Voor buiten in een veenmoerasje gaat het prima en zijn de meeste winterhard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk niet geschikt voor binnen in huis.

Andere antwoorden (4)

Ja, dat kan goed helpen. Vleesetende planten 'eten' insecten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee die dingen vangen 1 vlieg en teren daar heel lang op
de rest kan rustig zijn gang gaan omdat de bladeren van het plantje dicht zitten
niet erg effectief dus
13 jaar geleden
Kennelijk wel Pruts.
Last van muggen of vliegen in huis? Vleesetende planten kunnen u helpen. Ze zijn de meeste insecten te snel of te slim af......

Lees maar eens verder op de link!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een paar muggen kan het werken maar bij een muggenplaag zul je veel planten nodig hebben.
De plant sluit z'n blad als hij wat gevangen heeft.