Als je hart 6 liter bloed rond pompt in 1 minuut kan je dan leeg/dood bloeden in 1 minuut?

Logische redenering zal je denken "ja" ,maar is dit ook zo?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.8K
Erna55
6 jaar geleden
Je hart heeft zelf zuurstof nodig om zijn werk te doen. Je kunt geen 6 liter wegpompen, omdat het hart er al veel eerder mee ophoudt.

Antwoorden (1)

Als je de juiste (slag)ader raakt kan het al in een paar seconden over zijn.

Toegevoegd na 11 uur:
Er overlijden heel wat mensen aan een gescheurd aneurysma (uitstulping van een slagader). Het zal dus niet alleen het "leegbloeden" zijn, maar ook de plotselinge daling van de bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
toegevoegd