zijn er ook dieren in het wild die levenslang nog bij hun ouders komen ?

veel dieren die gaan voorgoed bij hun ouders weg als ze volwassen zijn.
net zoals mensen gaan trouwen en uit huis gaan. maar wij gaan nog altijd bij onze fam op visite.

zijn er ook dieren die zeg maar op visite blijven komen bij hun ouders ? als ze volwassen zijn

13 jaar geleden
in: Biologie
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag.

Het beste antwoord

Kuddedieren blijven in dezelfde kudde; maar dat is hier niet de essentie. Chimpansees, bonobo's en andere mensapen, die onderhouden nog dezelfde moeder-kind binding tot op hoge leeftijd; feitelijk zelfs tot hun dood. Mogelijk dat dat ook speelt bij dolfijnen en andere zoogdierachtige vissen; dat is nog te weinig onderzocht. Bij andere diersoorten is dit verschijnsel, dit behoud van moeder-kind binding onbekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Of ze op visite gaan weet ik niet maar kudde dieren zien elkaar elke keer weer.
Ze zullen iedere keer hun ouders weer tegen komen.
Omdat als ze buiten de groep treden vaak ten dode opgeschreven zijn.
Maar of ze zich hun ouders blijven herinneren,dat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle dieren die in groepen leven.
Vaak zijn het grote familie's.