Waarom kunnen warmbloedige dieren zonder antivriesmiddel toch in ijskoud water zwemmen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
5.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Veel dieren hebben een waterafstotende vacht, waardoor het koude water de huid niet bereikt en de lichaamstemperatuur constant blijft.

Het beste antwoord

Warmbloedige dieren regelen intern hun lichaamstemperatuur. Wanneer, door te lange blootstelling aan teveel koude, de lichaamstemperatuur teveel zakt, zal het dier dier dood gaan, voordat het lichaam totaal bevroren is.

De lichaamstemperatuur zal nooit ( in levende staat ) beneden het vriespunt komen.
Daarom hoeft is er geen antivries nodig.
Erna55
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is het antwoord waar ik naar zocht!!! Nu kan ik weer verder. Dus dit is duidelijk het beste antwoord. Ik kon het zelfs niet vinden op Google.