Hoeveel m2 water met algen produceert genoeg zuurstof voor 1 persoon?

Algen in de zee produceren zo'n 80% van de zuurstof, maar hoeveel m2 (of m3) water (met algen) heb je nodig om 1 persoon van zuurstof te kunnen voorzien?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Antwoorden (1)

Op deze vraag is geen goed antwoord mogelijk.
Er zijn zeer veel factoren van invloed.
Zoals zoet of zout water, temperatuur er van, watersamenstelling, hoeveelheid daglicht, soorten algen enz enz.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inderdaad lastig te bepalen, hoewel dit wellicht experimenteel te bepalen is, waarbij onafhankelijke factoren zelf te bepalen zijn.