Waarom krijg ik kippenvel als ik denk aan het likken van een houten ijs-stokje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
5.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij ook hier.. :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg altijd een raar gevoel in de voortanden.

Het beste antwoord

Ik heb het van het geluid van een cellofaanpapiertje verfrommelen of het bijten in een prop aluminiumfolie.
Het is een bepaald gevoel waar je een rilling van krijgt en kippenvel. Ik denk dat het komt door je zenuwstelsel. Dit bestaat uit 2 delen; het deel dat we zelf kunnen sturen en een deel dat zichzelf bestuurt nl. het autonome zenuwstelsel. Wanneer wij met onze zintuigen signalen opvangen uit de omgeving, zoals geluiden, beelden, gevoelens, worden die als elektrochemische signalen doorgestuurd naar de hersenen. Daar worden ze verwerkt en bewust gemaakt.Deze signalen worden door iedereen weer anders ervaren maar vele ervan worden dusdanig prominent ervaren dat ze een reactie uitlokken als kippenvel of rillingen. Denk maar eens aan een hele hoge vrouwenstem, of een zachte romantische stem. Krijg ik ook kippenvel van.:)
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien van het feit,dar er geen ijs meer op het stokje zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hehehe +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geinig +1
Omdat normaliter ijs om een ijs-stokje zit. Bij de gedachte dat je ijs likt (wat koud is) krijg je kippenvel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik ook

is volgens mij een cominatie van twee dingen

het hout is ruw vaak

en ten tweede zit aan het hout van het stokje ook vaak nog eens een bijsmaak die niet lekker is .... volgens mij is het een soort behandeld hout met iets chemisch

sommige mensen vinden juist die rilling die ze krijgen op dat moment fijn ( ik niet dus )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
brrr.. heb ik ook, en ook met het aanraken van piepschuim en kartonnen dozen als je ze dicht doet.

En de al gevreesde "nagels op het bord"