Hoelang duurt het voordat de dood intreedt bij wurging?

Of is dat per geval verschillend? Ik weet dat het een hele rare, lugubere vraag is. Maar ik moet het echt even weten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Biologie
18.2K

Het beste antwoord

Als de wurging de beide hoofdslagaders dichtdrukt dan treedt be
wustzijnsverlies op en uiteindelijk [hersen]dood. Dat kan binnen 1minuut. De hersenen zouden 2minuten zonder bloedtoevoer kunnen. Demeeste verwurgingen worden gepleegdmet grote drukop het strottenhoofd.De door de politie toegepastegreep drukt waarschijnlijk de beide hoofdslagaders dicht met als ongewenst effect de dood.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar hoelang duurt het dan (ongeveer) als de hoofdslagaders níet worden dichtgedrukt?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk,,dat de duimen het strottenhoofd kapot drukken,waardoor de dood intreedt omdat het ademen wordt belet. Kan minuten duren
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oké, bedankt voor de informatie.