Is een koe een nestVLIEDER of een nestBLIJVER?

Nou hij drinkt melk bij de moeder en hij kan wel gelijk staan enzo...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3.2K

Het beste antwoord

Volgens de Wikipedia zijn hoefdieren (waar de koeien bij horen) nestvlieders omdat ze al meteen op eigen pootjes kunnen staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zelfde als een olifant. Of ieder ander kudde dier. Ze lopen weg maar blijven in de buurt. En op een moment komen ze weer samen. Hoewel jonge mannetjes vaak verdreven worden. Maar dat heeft meer met inteelt te maken en dat is een andere vraag.