Wat is vanuit het menselijk oogpunt het meest nuttige en meest nutteloze dier?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
7.6K

Het beste antwoord

Het meest nuttige dier; de rat. Zonder die diertjes was de medische wetenschap nergens. Alles wat je om je heen ziet, van medicijn tot afwasmiddel tot stukje plastic, is ooit getest geweest op ratten.

Het meest nutteloze dier; de rat. In de middeleeuwen is de menselijke populatie in Europa met 30% gedund doordat deze dieren de pest verspreidden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Kippen, varkens en koeien zijn in ´s mensen optiek het meest nuttig, want die eten we in de grootste getale... Het meest nutteloze dier moet ik dan zoeken in de mug, want er sterven de meeste mensen door toedoen van dit diertje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je daar geen cijfers van hebt is het per definitie onjuist.
Geen, aangezien mensen begrijpen dat elk dier nut heeft. Ieder dier dient als voedsel voor een ander dier of eet zelfweer iets of iemand op. Het is allemaal onderdeel van een groter systeem. Aangezien wij mensen daar enig inzicht in hebben weten we ook dat ieder dier nut heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mensen zijn mensen de meeste nuttige dieren. En de mensdieren uit de directe vrienden- en familiekring vaak het allernuttigst. Het meest nutteloze dier kennen we waarschijnlijk niet eens. Maar het zal gerust ergens rondkruipen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meest nuttig: runderen (melk/vlees/lastdieren/ploegdieren/leder)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ter compensatie, ik vind het wel een goed antwoord.
Het meest nuttige dier is waarschijnlijk de bij. Er wordt vaak gezegd dat als deze uitsterft de mens binnen 4 jaar zal volgen.

Het meest schadelijke dier weet ik niet zeker. Ik denk dat de malariamug een goeie kanshebber is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hoofdluis. In mijn ogen kan het nergens nuttig voor zijn. Bezoekt een hoofd, slupt wat bloed, legt eieren en zorgt voor een boel nakomelingen om zich te verspijden. Veroorzaakt een hoop last en volgens mij helemaal geen nut. Geen voedselbron voor andere organismen, niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom die min, graag een uitleg erbij.
Het meest nuttige lijkt me een rijdier ( paard, olifant, kameel)...kan als vervoermiddel, hulp bij het land bewerken en als voedsel dienen..
Het meest nutteloze het zilvervisje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spinnen vind ik nuttig omdat ze andere ongedierten tegen houden met hun web. Helaas niet alles maar toch een flink aantal. Het meest nutteloze dier vind ik een mug ,hij zoemt en steekt hij houdt je wakker. Aangezien ik een allergische reactie krijg na een steek vind ik de mug het meest nutteloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Teken ! Die dienen helemaal nergens voor en hebben geen enkele functie in de natuur behalve taxi zijn voor parasieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het meest nutteloze dier is een lemming.. het komt voor dat deze in groep zelfmoord doen...
In dat opzicht.. krijgen ze van mij alvast een darwin-award en vind ik ze best nutteloos voor de maatschappij :)

meest Nuttig: een chimpansee.. wij mensen kunnen heel wat leren van hen ons dna is 99% identiek, de bewegingen, bepaalde reacties... de evolutie van de mens..