Is dit een teek?

Ik heb in een keer meer dan 100 van deze beestjes in mijn tuin. wat is dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
11.3K

Antwoorden (2)

Ha, dat zijn weer jonge Grauwe schildwantsjes. Zie ook: http://www.startpagina.nl/v/wonen/tuin/vraag/617596/beestje-loopt-bijna-week-grote

Toegevoegd na 15 minuten:
Oh, en voordat iemand moeilijk wil gaan doen nog even dit, het antwoord op de vraag is: Nee, dit is geen teek.
Amadea
6 jaar geleden
Ik snap de verwarring. Teken lijken wel erg op dit beestje maar deze lijkt me een gewone kever.

Teken zitten het liefst in lang gras dus om te voorkomen dat je snel teken krijgt zou ik aanraden om het gras regelmatig te maaien.

Teken hebben een soort van zakje als lichaam. Hierin bewaren ze het bloed. Door even een plaatje van een teek op Google op te zoeken, en deze te vergelijken, zie je al snel de verschillen tussen deze twee insecten.