Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen dieren menselijke eigenschappen ontwikkelen als ze veel met mensen omgaan?

Naar aanleiding van mijn vorige vraag, waar ik begreep dat huiskatten toch een zekere mate van fantasie hebben. Ik kan me voorstellen dat dit bij wilde katten minder het geval zal zijn. Die gedachte brengt me dus tot de bovenstaande vraag.

Ik heb wel eens gelezen dat honden (van nature echte groepsdieren) individueler worden als ze lang met mensen omgaan.

Ik kan me het bij eigenschappen die vlak bij de 'grens' liggen best voorstellen. Zelfreflectie lijkt me niet, maar misschien hebben jullie daar andere ideeën over.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
835

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Nee, nooit...

Ze kunnen wel de geconditioneerde reflexen beter leren beheersen die door de mensen opgelegd zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ze zeggen niet voor niks dat hij op het baasje lijkt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ze misschien kunnen overnemen van ons is onze manier van leven, de tijden dat we leven en slapen bijvoorbeeld. Huisdieren nemen onze timing over; op gezette tijden eten, opstaan etc. Dat ritme wat menseigen is ontbreekt in het wild. Verder zal een dier altijd volgens instinct handelen en naar mijn idee geen echte menseneigenschappen overnemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel want papagaaien gaan praten is toch ook wel menselijk volgens mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar dat wil nog niet zeggen dat ze alles ook begrijpen van wat ze 'zeggen'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee klopt maar doen mensen dat dan wel altijd?
honden. b.v. een hond van blinde mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee want een mens is en blijft een mens en een dier is en blijft een dier. No matter what.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE, een dier zal altijd INSTINCTIEF reageren en een mens niet!
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding